EDUCATIE & TINERET

Ne concentram in special asupra tinerilor aflati in stagiul de tranzitie de la scoala la viata activa si in perioada de inceput a carierei profesionale.

Un studiu al Bancii Mondiale arata ca tranzitia de la scoala la viata activa se refera in general la o perioada critica de schimbare socio-economica in viata tinerilor cu varste cuprinse intre 16-30 de ani.

O parte din implicatiile socio-economice aferente acestei perioade includ probleme corelate cu dezvoltarea competentelor, somaj si inactivitate, cautare a locului de munca si intrarea pe piata muncii. Tendintele curente la nivel european arata o crestere puternica a ratei somajului in randul tinerilor si un nivel slab al insertiei acestora pe piata muncii, imediat dupa absolvire. Strategia de la Lisabona arata, de asemenea, ca „prea multi tineri ies din sistemul educational fara o calificare propriu-zisa” si fara sa fie pregatiti pentru piata muncii. Printre altele, aceste probleme sunt cauzate de o serie de lacune ale sistemului educational, precum:

  • discrepante intre ceea ce ofera scoala si nevoile pietei muncii;
  • plan de invatamant si abordari bazate mult prea mult pe aspecte teoretice, cu slaba considerare a componentei practice;
  • legaturi ineficiente intre angajatori si sistemul educational.

Prin programul de educatie & tineret, implementam proiecte care adreseaza provocarile pe care tinerii le intampina in parcursul lor catre o cariera profesionala. Acestea sunt sustinute de actiuni precum:

  • facilitatea parteneriatelor dintre scoli, universitati si angajatori pentru a crea un mediu de invatare pentru studenti si o baza de selectie pentru sectorul de afaceri: stagii de practica, internshipuri si ucenicie;
  • livrarea unor programe intensive de instruire , adaptate la nevoile pietei muncii, in special in sectoarele competitive;
  • dezvoltarea competentelor profesorilor, trainerilor si altor profesionisti din sistemul de educatie;
  • consiliere, orientare profesionala si mentorat pentru tineri;
  • dezvoltarea competentelor de leadership.